А млађи рече свом оцу: „Оче! Дај ми део имања што припада мени.“
(Лука 15:12). Прича о блудном сину је најпоучнија лекција за младе.
У блудном сину, видимо истински карактер безбрижне омладине:
лакомислени, непромишљени, жељни независности, укратко, све што одликује већи
део нечије омладине. Млађи син расте у кући родитеља и достиже адолесценцију,
замишљајући да је његов живот у кући исувише ограничен. Мисли да је живот под
правилима његовог оца и мајке био непријатан.
Жели да опонаша своје другове, који су себе предали бучним
задовољствима света. Он је одлучио, „Ја сам наследник богатог имања. Зар не би било боље ако бих
примио сада своје наследство? Могао бих другачије располагати својим имањем, него
што мој отац то ради.“ Према томе, лакомислена омладина је већ под утицајем
бљеска светских задовољстава и одлучује да одбаци јарам послушања и да се
одвоји од родитељског дома.
Данас су многи покренути сличним импулсима и ако не напусте родитељске
домове, зар се они не одвајају од дома њиховог Небесног Оца, зар се не одвајају од послушања Светој Цркви?
Христов јарам и Његове заповести изгледају тешко незрелим умовима. Они
замишљају да није потпуно неопходно, следити оно што Бог и Црква Његова
заповедају. Изгледа им, да они могу служити и Богу и свету у исто време.
Они говоре, „Ми смо већ довољно јаки да издржимо разарајућа искушења и привлачности. Можемо сами да
се држимо истине и исправних учења. Дозволите нам да унапредимо наше умове
многим врстама знања. Пустите нас да ојачамо нашу вољу усред искушења и замки.
Кроз искуство наш разум ће бити убеђен у прљавштину греха!“
Такве жеље нису ништа боље од неразумно постављеног захтева млађег сина
своме оцу, „Оче! Дај ми део имања што припада мени.“
Данас имамо лакомислену омладину која престаје да пази на заповести и
савете Свете Цркве. Престају да проучавају Реч Божију и учења Светих Отаца и
окрећу своју пажњу „мудрости“ лажних учитеља, на тај начин уништавајући боље
делове својих живота.
Они одлазе у цркве све ређе или присуствују са мање пажње, растројени.
Нема времена да се буде побожан и да се живи врлински, пошто су презаузети одласцима у биоскопе, одлажењу на журке, итд. Укратко, предају себе свету све више и више, сваки дан, док коначно не оду у далеку земљу.
Шта је последица таквог одвајања од Свете Цркве? Иста као резултат
одвајања блудног сина из очеве куће. Лакомислена омладина расипа своје сјајне
енергије и таленте своје душе и тела врло брзо, уништавајући за овај живот и
вечност, све добро што су урадили. У међувремену појављује се опака болест у
земљи – празнина и незадовољство – неизоставна последица дивљих задовољстава.
Појављује се жеђ за задовољством, која је још више појачана задовољавањем ниских страсти, које коначно постају неутољиве.
Често се дешава да несрећни љубитељ света, прибегава потери за оним што је ниско и срамно, са циљем да задовољи
своје страсти, али још увек не долази себи, супротно блудном сину; он се не
враћа путу спасења, већ употпуњује своју пропаст, и привремену и вечну! (Свети Јован Шангајски)
Нема коментара:
Постави коментар